<<<  menu

   

<<<  zpět na hudba

   

   

   

Iglau Ungenau

Volavka, Exit, Kuala Lumpur, V rytmu umíráčku

   

   

VOLAVKA /hudba Aleš Kauer & Martin Dobíšek, text Von Roháč, video Aleš Kauer/   

Sledovat volavku je téměř bolestné. Vysoký pták s klenutým krkem, dlouhýma nohama a dýkou smrtící jako Bill! Krása s krutostí vrcholí v okamžiku, kdy volavka vytáhne krk a bleskově jej zalomí, aby ostrým úderem probodla kořist. Tu pojídá vždy hlavou napřed a vcelku. Její let je zase důkazem vyššího principu, který nesnese srovnání. Při dvoření pronikavě křičí, ztopoří chocholku, protáhne krk a mávajícími křídly utvoří popelavý průvan. Křídla ji nepatrně povznášejí ve vlastní rozkoši, dokud popel znovu neklesne.
 

Ztvárňovat volavku do slov a obrazů a inspirovat se jejím pohybem skrze člověka byla výzva.

 

 

 

EXIT /hudba Aleš Kauer & Martin Dobíšek, text Aleš Kauer, video Aleš Kauer/    

Jihlava je neslavně proslavená Priorem na náměstí, nad nímž se snad každý soudný ošívá. Málokdo z návštěvníků Jihlavy ale tuší, že zde byl před pěti lety otevřen druhý prior, který je podobnou "prioritou" jako jeho starší bratr. Nic nezastiňuje ani nepředstírá, "jen" vypuzuje lidi z centra města vstříc novému nakupování. Ze Znojemské ulice tak vznikl jakýsi trychtýř (roh spodního domu byl opravdu zbourán!), kterým denně v odpoledních hodinách protékají davy lidí 
a zastaví se teprve tehdy, když vstoupí na eskalátor...
 

A právě od tohoto momentu jsme se s miniaturou EXIT odpíchli...

 

 

 

KUALA LUMPUR /hudba Aleš Kauer & Martin Dobíšek, text Aleš Kauer, video Aleš Kauer/     

Track Kuala Lumpur vznikal v letním jihlavském provizoriu. V bytě mezi ústředním hřbitovem, židovským hřbitovem, okolím nemocnice a v domě s pečovatelskou službou. Celek vznikal společným „džemováním“ s Jardou Plvanem; ovšem trvalo velmi krátce - do té doby, než jsem zjistil, že Jarda trpí jakousi hůře definovatelnou arytmií těla, pro kterou je vytleskání dvoučtvrťového rytmu téměř neproveditelný úkon. Že jeho „problém“ nebyl zaviněn oním výstředním místem pobytu, který popisuji v úvodu, potvrdil příchod druhého indiána - Martina Dobíška. Ten je naopak přesnější než moje naprogramovaná arpeggia. Martin dokonce rozpozná tóninu kolemjedoucího traktoru i s vlečkou, vymyslí k tomu variace, a ještě zatančí... Z toho vyplývá, že hrát v Iglau Ungenau je ode zdi ke zdi, nic mezi tím. Snad hodně radosti za tím. Tedy alespoň prozatím…

 

 

 

V RYTMU UMÍRÁČKU //hudba Aleš Kauer & Martin Dobíšek,text umíráčku, úprava Aleš Kauer, video záznam Zdeněk Stejskal   

Odehráno na Dušičky, premiérově 31. října 2014 v rámci happeningu Do nebe andělům aneb V rytmu umíráčku.
První veřejné vystoupení Iglau ungenau.

 
le>

 www.kauer.cz

© ZděS 2015